Regulacija semafora na novoizgrađenoj obilaznici
Poštovani,
Zanima me zašto se rad semafora na križanjima novoizgrađene obilaznice (Rakarska – Obilaznica, HBZ – Obilaznica, a vjerojatno je slična situacija na križanju Dobrilina – Obilaznica) ne regulira na drugačiji način. Naime, svaki dan prolazim minimalno četiri puta kroz križanje Rakarska – Obilaznica i barem jednom mi se dogodi da stojim na Rakarskoj, a da je na Obilaznici prošlo svega nekoliko automobila dok istovremeno na Rakarskoj, čeka veći broj vozila. Najveća ironija je zapravo u tome što taman kada dolazi val vozila na obilaznici meni se pali zeleno svjetlo i oni moraju stati. Također, iza 20 sati zna se dogoditi da doslovno niti jedno vozilo ne prođe Obilaznicom, a semafor nam na Rakarskoj i dalje drži crveno. Nisam prometni stručnjak i ne znam kako točno semafori funkcioniraju, ali smatram da se problem može riješiti malim promjenama u regulaciji za koje vjerujem da su moguće.
No, nije problem samo u automobilskom prometu, nego i pješačkom.
Iz osobnog primjera mogu reći da sam prelazila cestu na križanju HBZ i Obilaznice sa dvoje djece (jedno u kolicima i jedno sam držala za ruku) i čekali smo zeleno svjetlo na semaforu (u jednom trenutku smo mogli prijeći cestu na crveno, ali nismo jer želim biti primjer svome djetetu). Upalilo se zeleno svjetlo, krenuli smo, ali kad smo došli do sredine obilaznice na drugom traku upalilo se crveno svjetlo. Morala sam sa dvoje djece stati na onom malom dijelu između četiri brze trake i nadati se da neće netko izgubiti kontrolu nad vozilom (jer ima pojedinaca koji na toj cesti postižu daleko veće brzine nego što bi smjele biti). Uostalom križanja su prilagođena za invalide, a sumnjam da osoba koja je u kolicima (ili ima bilo koji drugi oblik invalidnosti) može prijeći cestu u tako kratkom roku.
Unaprijed hvala na odgovoru,
Marija Čatalinac