Grad Velika Gorica

Akti Gradonačelnika

Odluka o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Velike Gorice za 2010. godinu

KLASA: 602-01/2010-01/26
URBROJ: 238-33-10-2010-1
Velika Gorica, 16. veljače  2010.

Temeljem članka 11. Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2010. godinu (NN 19/10), točke VII. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2010. godini (NN 19/10) i članka 20. Poslovnika o radu Gradonačelnika Grada Velike Gorice (Službeni glasnik Grada Velike Gorice 14/09), Gradonačelnik Grada Velike Gorice dana  16. veljače 2010. godine, donosi

ODLUKU

o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija

osnovnog školstva Grada Velike Gorice za 2010. godinu

I.

Ovom Odlukom se utvrđuju kriteriji, mjerila i način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Velike Gorice za 2010. godinu, temeljem Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2010. godinu (NN 19/10) i Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2010. godini (NN 19/10).

II.

Sustavom Gradske riznice svi prihodi i rashodi proračunskih korisnika – osnovnih škola planiraju se i izvršavaju kroz Proračun Grada Velike Gorice. Svi proračunski korisnici – osnovne škole su međusobno programski umrežene s Gradom i dio su sustava Gradske riznice. Od decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u Proračunu Grada Velike Gorice osiguravaju se sredstva za:

  1. Zajedničke rashode – rashodi za energiju i prijevoz učenika
  2. Redovnu djelatnost škole – materijalni i financijski rashodi
  3. Održavanje škole – rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
  4. Opremanje škole – rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine
  5. Dodatna ulaganja na građevinskim objektima škola

Zajednički rashodi – rashodi za energiju i prijevoz učenika

III.

Zajednički rashodi osnovnih škola po ekonomskoj klasifikaciji spadaju u skupinu materijalnih rashoda, a čine ih rashodi za energiju i prijevoz učenika. Grad Velika Gorica provodi postupke javne nabave i sklapa ugovore s dobavljačima tih usluga.

Energija

IV.

Energenti se koriste za rasvjetu, zagrijavanje i pogon škole. To su električna energija, loživo ulje, plin, drva i toplinska energija.

Sredstva za plaćanje troškova za isporučene energente doznačuju se na žiro račun dobavljača energenata prema stvarnim troškovima, nakon dostave zahtjeva ili računa u nadležni Upravni odjel.

V.

Za financiranje troškova iz prethodnog članka utvrđuju se iznosi troškova škola za energente iz prethodnih godina, uvećani za stopu rasta cijena energenata u 2009. godini.

Prijevoz učenika

VI.

Škole sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08), koriste usluge prijevoza učenika za što su u proračunu Grada Velike Gorice osigurana sredstva. Prijevoz koriste učenici od 1. do 4. razreda koji imaju adresu stanovanja udaljenu od škole najmanje tri kilometra i učenici od 5. do 8. razreda koji imaju adresu stanovanja udaljenu od škole najmanje pet kilometara.

Sredstva za plaćanje troškova za prijevoz učenika doznačuju se na žiro račun prijevoznika prema stvarnim troškovima, nakon dostave računa u nadležni Upravni odjel.

VII.

Za financiranje troškova iz prethodnog članka utvrđuju se sljedeća mjerila:

  • broj autobusa za svaku školu (ukupno 20 školskih autobusa)
  • broj dana prijevoza (180)
  • broj učenika koji koriste javni prijevoz ZET-a (188)
  • broj učenika koji koriste javni prijevoz Autoturista Samobor (13)
  • iznos troškova OŠ Vukovina, OŠ Eugena Kvaternika i OŠ Nikole Hribara za vlastiti prijevoz učenika

Redovna djelatnost škole – materijalni i financijski rashodi

VIII.

Radi obavljanja redovite djelatnosti odnosno odvijanja redovitog nastavnog procesa u osnovnim školama, potrebno je financirati materijalne i financijske rashode škola u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola.

Materijalni i financijski rashodi osnovnih škola za koja se sredstva osiguravaju u gradskom Proračunu su rashodi za:

  • uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju
  • komunalne usluge i naknade
  • usluge HT-a (telefonski, telefaks troškovi i poštarina)
  • pedagošku i drugu obvezna periodiku i časopise prema uputi MZOŠ-a
  • zdravstveni pregledi zaposlenika škole
  • zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave
  • nabavu pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabavu sitnog inventara i sredstava zaštite na radu
  • materijal za čišćenje
  • odvoz smeća
  • potrošak vode i propisane vodne naknade
  • sredstva za zaštitu na radu
  • seminare, stručnu literaturu i časopise
  • bankarske usluge i zatezne kamate
  • intelektualne usluge, usluge studentskih servisa
  • reprezentaciju
  • dnevnice i troškove putovanja na službenom putu
  • stručno usavršavanje prema programu MZOŠ-a
  • povećane troškove za korištenje računalne opreme, i to: održavanje softvera, popravak računala, potrošni materijal i sl.
  • čuvanje objekta
  • osiguranje imovine
  • korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, benzin i dr.)
  • ostale tekuće troškove nužne za ostvarivanje nastavnog plana i programa rada škole

IX.

Za financiranje troškova iz prethodnog članka utvrđuju se sljedeća mjerila:

  • po učeniku u iznosu od 26 kuna mjesečno
  • po razrednom odjelu u iznosu od 250 kuna mjesečno
  • po područnoj školi u iznosu od 1.400 kuna mjesečno
  • po osnovnoj školi u iznosu od 7.862 kuna mjesečno
  • po računalu u iznosu od 50 kuna mjesečno, a najviše 750 kuna mjesečno.

Održavanje škole – rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja

X.

Održavanje škola obuhvaća sve rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja škole, a odnosi se na održavanje sredstava rada i opreme radi osiguravanja pretpostavki za redovito funkcioniranje škole te popravak kvarova koji se ne mogu planirati, kao i otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi) čije neotklanjanje  ugrožava sigurnost učenika i škole.

Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja obuhvaćaju rashode za:

  • materijal i dijelove za tekuće održavanje zgrada, sredstva rada i opreme
  • nužne staklarske usluge
  • održavanje kotlovnica i sustava grijanja
  • održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija
  • zamjena dotrajale opreme, nastavnih sredstava i pomagala
  • održavanje krovova
  • održavanje elektroinstalacija
  • održavanje plinskih instalacija
  • održavanje vanjske stolarije (prozori i vrata)
  • bojenje zidova
  • ispitivanje hidrantske mreže
  • periodične preglede i kontrolna ispitivanja te servisiranje vatrogasnih aparata
  • ispitivanje gromobranskih instalacija
  • servis dizala
  • pregled ispravnosti kotlovnica i ostalih sustava centralnog grijanja prije početka sezone grijanja
  • ispitivanje električnih instalacija
  • ispitivanje plinskih instalacija

Škola je dužna po izvršenim uslugama tekućeg i investicijskog održavanja dostaviti zahtjev radi doznake sredstava izvršitelju usluge tekućeg i investicijskog održavanja.

XI.

Kao mjerilo za financiranje troškova tekućeg i investicijskog održavanja škola utvrđuju se iznosi planiranih sredstava za rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja iz Plana rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja u osnovnom školstvu Grada Velike Gorice za 2010. godinu.

Opremanje škole – rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine

XII.

Nabavu proizvedene dugotrajne imovine – školske opreme, nastavnih sredstava i pomagala, škole mogu izvršiti u skladu s Planom opremanja škole za 2010. godinu do visine sredstava osiguranih u Proračunu Grada Velike Gorice za 2010. godinu.

Postupke javne nabave školske opreme, nastavnih sredstava i pomagala provodi Grad Velika Gorica ili osnovne škole na koje se nabava opreme odnosi, sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 110/07 i 125/08).

XIII.

Kao mjerilo za financiranje opremanja škola utvrđuju se iznosi planiranih sredstava za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine iz Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom školstvu Grada Velike Gorice  za 2010. godinu.

Dodatna ulaganja na građevinskim objektima škola

XIV.

Dodatna ulaganja na građevinskim objektima škola su planska izgradnja, dogradnja i rekonstrukcija školskih objekata (školske zgrade, školske športske dvorane, školskog igrališta, kotlovnice škole, itd.). Opseg i visina dodatnih ulaganja utvrđuje se u skladu sa stvarnim tehničkim stanjem (vijek trajanja), potrebnim adaptacijama, rekonstrukcijama i zamjenama u cilju poboljšavanja uvjeta korištenja ili udovoljavanja promijenjenim zakonskim i tehničkim propisima.

Postupke javne nabave radova dodatnih ulaganja na objektima škola provodi Grad Velika Gorica ili osnovne škole na kojima se radovi izvode, sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 110/07 i 125/08).

XV.

Kao mjerilo za financiranje dodatnih ulaganja na objektima škola utvrđuju se iznosi planiranih sredstava za rashode za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom školstvu Grada Velike Gorice  za 2010. godinu.

XVI.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u Službenom glasniku Grada Velike Gorice.

GRADONAČELNIK

Dražen Barišić, v.r.